Jumaat, 9 Mei 2014

Tak sebulu

Assalamualaikum..w.b.t.

Selawat dan salam keatas junjungan besar nabi Muhammad SAW keluarga serta sahabat baginda. Moga moga segala yang di catat di sini dapat memberi manfaat kepada yang menulis dan juga yang membaca mungkin insyallah...

Apa yang igin di kongsi dan di catat di sini berkenaan periatiwa yang baru berlaku.periatiwa dan pengalaman. Kali ini saya akan banyak insyallah akan berceritakan tentang pengalaman mungkin yang saya alami atau peristiwa yang berlaku di persekitaran..

Kebetulan semalam ibu memanggil seoranbg rakan kongsi bisnes nya(chey wah) berkenan projek yang nak di laksanakan. Namum apa yang menjadikan ia tidak menarik bagi ku ialah bila perkara itu bercampur dengan perkara perkara rohani..ia kelihatan terlalu menonjol dan bagi aku itu sangat tidak selesa kerana kita seakan akan dah jadi macam ahli nujum(kata belalang). Title tu memang dari kecil lagi aku memang anti sangat di sebabkan mejoriti dari keluarga dekat atau jauh terlibat secara langsung dan tidak langsung kalau boleh aku nak lucutkan title tu dari aku. Tindak menonjol yang di buat olkeh ibu m ni agak bahaya lah bagi aku ye lah akan datang jika orang mengelar dia macam macam mula lah gelabah ceh mengata malam nie...hehehe

Buka apa mungkin jadi pedoman bagi orang yang kat luar sana maybe hadapi situasi serupa. Sekarang ni mereka ni sebok la dok bercerita tentang benda kuning berkilau tu.. Ah lagi pun sebulan dua ni hidup ku orang sekeliling asyik cerita benda ni juga tapi buat masa ni kaedaah rohani kurang jadi tumpuan bukan kenapa benda ni kena ada law dia kate orang putih 'follow the flow". Dah kate ini harta akhir zaman kena la sabar ia macam mana pun kan keluar kita.dah sedia ker kita nak pikul tanggungjawab berharta ni.pegang harta orang ni bukan mudah lebig lebih lagi harta orang yang kita usahakan lagi lah kita rasa kita punya..

Macam mana nak serah pada yang hak nanti?  selagi kita tak irasa yang kita usaha itu hak allah dan rasul.. Orang nak pinjam kereta untuk buat kebaikan pun tak bagi macam mana nak bagi harta pada orang.(siap sanggup offer diri nak tolong jadi drive punya tak yakin ngn orang takut tak jaga kereta dengan baik). Orang pinjam duit tak bayar punya lah bising bertahun tahun tak lupa siap nak bawak kat akhirat lagi. Abis macam mana nak pegang harta akhir zaman sanggup ke kita bagi setelah ia berada dalam genggaman kita.baru test sikit dan gelabah.eh kalau nak ikut macam macam lagi lah.. Benda tu dah hampir cuma kita tak sedia atau bukan kita nak ker kita amaik sesuatu bukan hak kita baik kita cool down dulu buat masa ni amik nafas panjang muhasabah diri layak ker tak layak kita ni.

Walaupun kita ni la waris yang sebenar kita kena open mind kita keturun kita dulu simpan untuk akhir zaman di wakil kan kepada cucu cicit untuk menyerahkan kepada yang betul betul hak perjuang yang memperjuangkan allah dan rasul.kalau kita masih ada niat nak baiki kehidupan atau apa saja yang bersifat keduniaan walau sedikit fikir lah kalau begitu baik keturunan kita dulu pusakankan senang anak cucu cicit tak payah susah susah nak sorok lah apa lah. Apa yang di pusakankan mereka tahu akan merosakkan anak cucu bukan menjamin mereka menjadi pembela allah dan rasul..itu kita kena faham...

Wah lenguh tangan nak menaip... Oklah hari pun dan lewat kul bape nak tidur korang bukab nak tolong kejut aku subuh esok kalau akaiu bangun lewat...

1 ulasan:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam